Synthé-modulaire
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Synthé-modulaire

Quelques lamas, sur la cordillère des ondes

AccueilAccueil  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

La grille de Moebius

AuteurMessage
440hz
Lama-teur
440hz

La grille de Moebius Empty
MessageSujet: La grille de Moebius   La grille de Moebius EmptySam 18 Mai - 4:06

J'ai vu ceci sur le forum Muff's modular...

Cela m'a intrigué...

Et après avoir discuté un peu avec l'auteur de ce projet, il est clair que rien n'est encore clair, et que l'imagination est au pouvoir, et l'aspect un peu aléatoire de la chose est intéressante...

Y en a-t-il ici qui seraient intéressés de contribuer?

Le premier résultat est ici :

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Je crois avoir plus ou moins compris ce que l'auteur veut faire, et je peux tenter de répondre à vos questions...

440Hz.

-----------------

THE MOEBIUS GRID

- 16 man/machine systems
- New Berlin School sequencing
- 16 sound files 8 minutes each
- one shifting triangle BPM, 66 to 132 to 66 bpm
- two mix tracks, two triangle mix waves, offset 180 degrees
- one continuously shifting mix
- one moebius looped mix 64 minutes long

so in other worlds everybody gets 8 minutes and you can select your timeframe which will start with one bpm and end with another. there will be one reaper file where you have to fit in your sequence.

bpm starts at 66 which is just above ambient and will go up to 132 bpm nice and trancey and then back to above ambient. thats still up for discussion.

now, NEW BERLIN SCHOOL is just a label for now, whatever that is is totally up to you. if you are using 12 tones think about how that fits with your comrade in arms. communication is your friend here.

the only exception is comrade 1 because his sequence is split but then he gets to start and end the mix, so that sounds fair enough for me.

your sequence will start with volume zero with your left comrade being at full blast. it will then increase to full blast while your left comrade fades out. then your right comrade will come in while you fade out. simple enough!

mixing will be totally automatic so there is quite an element of surprise. of course all sequences should be in synch on top of each other, how you do that is up to you.

the end result will be one 64 minute looped mix so you can set it on repeat and listen to it indefinitely. Moebius Loop indeed!

i will master the end result with analog compressors only, no eq or other funny business. if this turns out nice which i know it will we can easily find somebody to publish it.

in the best of cases this will end up being one of the factmag mixes so thats the level we are aiming for. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

.

here is your chance to prove to your wife that all that expensive gear addiction is good for something ... ;-)

if you have what it takes to be one of the comrades in the moebius revolutionary army mail me at lilakmonkeätgmaildötcom, subject: the moebius grid

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Revenir en haut Aller en bas
Zeitdehner
Admin
Zeitdehner

MessageSujet: Re: La grille de Moebius   La grille de Moebius EmptyDim 19 Mai - 22:17

Le lien vers "Comrade 2" pointe vers un morceau de Lilakmonoke (l'initiateur du projet...) intitulé "Untitled"... c'est normal ?

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
440hz
Lama-teur
440hz

MessageSujet: Re: La grille de Moebius   La grille de Moebius EmptyLun 20 Mai - 9:05

Oui, il a mixé mes propres séquences... Personne d'autre que moi n'a tenté... Allez Zeit, tente, tennnnnte :-)
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: La grille de Moebius   La grille de Moebius Empty

La grille de Moebius
Page 1 sur 1