Synthé-modulaire
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Synthé-modulaire

Quelques lamas, sur la cordillère des ondes

Écoutez notre radio

AccueilAccueil  PortailPortail  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
Le Deal du moment : -21%
PC Portable HP Victus Gaming 16,1″FHD + Souris ...
Voir le deal
949.99 €

Killpatrick Audio K2579 // Step Sequencer

4 participants
AuteurMessage
MechaSeb
Admin

Killpatrick Audio K2579 // Step Sequencer Empty
MessageSujet: Killpatrick Audio K2579 // Step Sequencer   Killpatrick Audio K2579 // Step Sequencer EmptyMer 13 Juil 2011 - 20:10

Le tueur audiophile a encore frappé, et cette fois encore c'est du sérieux :

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]

Citation :
Eurorack Analog / MIDI Step Sequencer - 14HP

The K2579 is a compact and powerful programmable two-part modular sequencer and performance instrument. It supports simultaneous input, output and control via analog and MIDI connections and nearly all programming and performance parameters can be modified in real-time. More than just a simple step sequencer, the K2579 allows sequences to be built, arranged, modified and controlled seamlessly. The entire unit is programmed through a simple interface consisting of an LCD, two knobs and seven buttons. Eight front-panel jacks allow patching the CV/GATE output pairs, inputting clock and reset signals, and inputting two continuous voltages which can be mapped onto various performance parameters for real-time control from other modules.

Up to 16 sequences of 16 steps each (per part) can be loaded at once. Sequences can be chained together, looped or completely controlled manually. The unit features a built-in clock for convenience, but can also sync to an external analog clock pulse or MIDI clock. Using the MIDI functionality requires a K1600 MIDI Converter or other breakout device for interfacing the MIDI signals.

The K2579 Step Sequencer brings new potential to the world of modular synthesis by offering new ways of making music. Building on the success of the K4815 Pattern Generator, the K2579 is a step sideways. Where the K4815 excels in fast creation of rhythms and melodies based on intelligently designed ingredients, the K2579 offers user control over every note and function, and also offers twonote polyphony by supporting two parts per sequence.

Features and Specs

Eurorack (3U) form factor - 14HP width
High contrast LCD screen with amber backlight.
Fully-programmable unit with two knobs and seven buttons.
Driven by a powerful 32-bit processor.
Two-part 16 step sequencer with 16 sequences per song.
Internal non-volatile (EEPROM) storage for 8 songs.
Automatic store / recall of system parameters at power up.
Most recent song loaded automatically at power up.
Individual step length control allows any kind of rhythm to be created.
Per-sequence control of start, length, loop count, playback direction, etc.
Per-sequence part control of notes, gate length, scale, note span, transposition, etc.
Each part assignable to a separate MIDI channel for polyphonic or multi-timbral playback.
MIDI keyboard-controlled sequence start and transposition.
Key trigger mode for momentary playback of sequences.
Selectable key map with CC-controlled map swapping for use with small MIDI controllers.
Live playback mode for real-time overrides of various playback parameters.
Factory-trimmed CV outputs with super high-accuracy DAC.
Clock and Reset inputs for controlling the sequencer from analog clock source.
MOD CV inputs for controlling various playback parameters. (programmable assignment)
Dual CV / GATE output for driving oscillators / envelope generators or other modules.
MIDI I/O of most functions available via internal 10 pin Kilpatrick Audio MIDI header.
Requires +12V (110mA) and -12V (50mA) - 16 pin Doepfer-style power cable used
Designed and made in Canada using high quality parts.
Warranty: 1 year

Une petite vidéo (avec une jolie stéréo):

Lien du constructeur
Revenir en haut Aller en bas
Zeitdehner
Admin
Zeitdehner

MessageSujet: Re: Killpatrick Audio K2579 // Step Sequencer   Killpatrick Audio K2579 // Step Sequencer EmptyMer 13 Juil 2011 - 20:38

Kiffe
...faut qu'ils arretent de sortir des trucs comme-ça, sans arret...sais pas suivre Ne sais pas
Franz
Maître Zen
Franz

MessageSujet: Re: Killpatrick Audio K2579 // Step Sequencer   Killpatrick Audio K2579 // Step Sequencer EmptyVen 15 Juil 2011 - 17:25

De plus, à mon avis on s'éloigne de l'intêret du côté intuitif et visuel des séquenceurs habituels. Et ça ne doit pas être donné.
Si il existait ce genre de module en 5U, personnellement je n'en voudrais pas.
Un écran pour contrôler oui, pour travailler non. Cool

Avantage quand même: Le rapport encombrement/fonctionnalités peut-être imbattable bom No idea

Citation :
...faut qu'ils arretent de sortir des trucs comme-ça, sans arret...sais pas suivre
Le 5U procure une certaine sereinité de ce côté là Question
Yohda
Lama-mia !
Yohda

MessageSujet: Re: Killpatrick Audio K2579 // Step Sequencer   Killpatrick Audio K2579 // Step Sequencer EmptyVen 15 Juil 2011 - 17:53

Citation :
Le tueur audiophile a encore frappé

lol!

Sinon je pense que ce type de module peut être une bonne alternative à un sequencer soft, c'est sûr que ça ne remplacera pas un sequencer analo, mais lui même ne permet pas les mêmes utilisations que le Kilpatrick. Pour du live par ex ça peut s'averer pratique.

Citation :
Le 5U procure une certaine sereinité de ce côté là
Moins de tentation, mais si tu regardes trop du coté de Modcan, Rob Hordijk, Oakley etc... au final c'est loin d'être serein Wink (et je ne parle surtout pas du DIY qui est très developpé en 5U)

Mais c'est vrai que ça fait déjà un moment qu'il y a "trop" de choix en euro, je serais perdu si je devais commencer mon modulaire actuellement. affraid
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Killpatrick Audio K2579 // Step Sequencer   Killpatrick Audio K2579 // Step Sequencer Empty

Killpatrick Audio K2579 // Step Sequencer
Page 1 sur 1